از رنجی که می بریم... < سخن دل >

از رنجی که می بریم... < سخن دل >

تراوشات ذهن مریض من :)
از رنجی که می بریم... < سخن دل >

از رنجی که می بریم... < سخن دل >

تراوشات ذهن مریض من :)

1402/08/21


هان ای شب شوم وحشت انگیز

تا چند زنی به جانم آتش ؟

یا چشم مرا ز جای برکن

 یا پرده ز روی خود فروکش


یا بازگذار تا بمیرم

 کز دیدن روزگار سیرم


 دیری ست که در زمانه ی دون

 از دیده همیشه اشکبارم

عمری به کدورت و الم رفت

 تا باقی عمر چون سپارم


 نه بخت بد مراست سامان

 و ای شب ،‌نه توراست هیچ پایان


 چندین چه کنی مرا ستیزه

 بس نیست مرا غم زمانه ؟

 دل می بری و قرار از من

 هر لحظه به یک ره و فسانه


 بس بس که شدی تو فتنه ای سخت

 سرمایه ی درد و دشمن بخت


 این قصه که می کنی تو با من

 زین خوبتر ایچ قصه ایچ نیست

خوبست ولیک باید از درد

نالان شد و زار زار بگریست


 بشکست دلم ز بی قراری

 کوتاه کن این فسانه ،‌باری


آنجا که ز شاخ گل فروریخت

 آنجا که بکوفت باد بر در

 و آنجا که بریخت آب مواج

 تابید بر او مه منور


 ای تیره شب دراز دانی

 کانجا چه نهفته بد نهانی ؟


بودست دلی ز درد خونین

 بودست رخی ز غم مکدر

 بودست بسی سر پر امید

 یاری که گرفته یار در بر


 کو آنهمه بانگ و ناله ی زار

 کو ناله ی عاشقان غمخوار ؟


در سایه ی آن درخت ها چیست

 کز دیده ی عالمی نهان است ؟

 عجز بشر است این فجایع

یا آنکه حقیقت جهان است ؟


 در سیر تو طاقتم بفرسود

 زین منظره چیست عاقبت سود ؟


 تو چیستی ای شب غم انگیز

 در جست و جوی چه کاری آخر ؟

بس وقت گذشت و تو همانطور

 استاده به شکل خوف آور


 تاریخچه ی گذشتگانی

 یا رازگشای مردگانی؟


تو اینه دار روزگاری

یا در ره عشق پرده داری ؟

 یا شدمن جان من شدستی ؟

 ای شب بنه این شگفتکاری


 بگذار مرا به حالت خویش

 با جان فسرده و دل ریش


بگذار فرو بگیرد دم خواب

 کز هر طرفی همی وزد باد

 وقتی ست خوش و زمانه خاموش

مرغ سحری کشید فریاد


 شد محو یکان یکان ستاره

 تا چند کنم به تو نظاره ؟


بگذار بخواب اندر ایم

 کز شومی گردش زمانه

 یکدم کمتر به یاد آرم

 و آزاد شوم ز هر فسانه


 بگذار که چشم ها ببندد

 کمتر به من این جهان بخندد


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد